onsdag 15 februari 2012

Dagboksgrej!!

Är det egentligen inte lite konstigt namn, "dagsboksgrej"?  Men jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det så det blev som det blev...Här kommer dagens...














Lördagen den 14/1-Ganska rolig dag
Hej!
Idag har det varit en ganska rolig dag på stan. Jag har köpt små presenter till Malte, mamma, pappa och kriss! Nu har jag precis duschat och till middag ska vi äta kött och sallad! I morgon ska vi på zoo, hoppas det blir roligare än idag. Jag saknar verkligen lägret! Just nu har jag hemlängtan. Det är nog för att jag inte gör något speciellt. På lägret gör man ju saker hela tiden, så då hinner man inte ha hemlängtan. Fast nu är det bara 10 kvar tills vi åker hem :(
//Elsa
(Tillägg: Vissa stunder när man var hos världfamiljen var det lite jobbigt för att man saknade lägret och alla kompisar och så fick jag hemlängtan, fast jag kanske egentligen fick lägerlängtan!)

Söndagen den 15/1-Rolig dag
Hej!
Idag har jag varit på ett zoo, men innan det hände en annan grej: Vi barn var ute och gick med hunden på förmiddagen och vi såg en possum. Den låg på marken och såg död ut, men den andades och rörde lite på sig. Vi gick och sa till ders föräldrar och vi åkte till en veterinär. Sen åkte vi till ett zoo. Vi såg koalor, kängurur, nebbdjur och en massa, massa andra djur! Det var ett zoo med bara Australienska djur.
Nu är jag tillbaka på lägret och det känns jättenice! Nu har vi bytt rum med kilalrna och nu sover jag bredvid Domenique (USA) och Eleonore (Frankrike)!
Godnatt!
//Elsa
(Tillägg: Vet inte vad possum heter på svenska...)

Har faktiskt lite bilder från zooet. Eller jag har jättemånga, men jag väljer ut några:
Det halvdöd djuret

Jag utanför zooet

Hela gänget







 Det här är bara några av de 1000 bilder jag tog den dan, säg till vad ni vill ha mer bilder på :)
 Nu ska jag duscha, bye <3


2 kommentarer:

Gör mig glad? <3